Wysłany: 2009-10-30, 10:03 Wyposażenie 450 l akwarium
Witam serdecznie, mam zamiar założyć akwa 450 L ponieważ jestem zielony w tej tematyce mam kilka pytań o sprzęt jaki muszę zakupić aby zwierzęta i rośliny miały dogodne warunki, a mianowicie jaką grzałkę mam zastosować ,a może dwie , jaki filtr zewnętrzny czy wewnętrzny ,a może dwa naraz, jakie oświetlenie, czy stosować CO2 do nawożenia roślin, jaki napowietrzacz. Jeśli chodzi o cenę to interesuje mnie średnia półka, a bym zapomniał ma to być biotop amazoński
Czarne wody Amazonii, nie posiadają prawie żadnych roślin, a oświetlenie jest tam słabe. Chyba chodzi Ci o akwarium tropikalne, bardziej na Azję, gdzie rośnie wiele roślin, a oświetlenie jest intensywne. Do tak dużego akwarium to raczej dwie grzałki po 200-150W. Dobry filtr zewnętrzny, najlepiej kubeł o dużej mocy. Możesz zastosować także dwa mniejsze kubły, co wspomoże cyrkulację wody i zapewni znacznie lepsza filtrację niż przy jednym. Oświetlenie w tak dużym akwarium to raczej HQI, ale niestety to rozwiązanie jest drogie. Stosowanie Co2 na pewno da ''kopa'' roślinom, Jeżeli chcesz Co2 to tylko butla wysokociśnieniowa. Napowietrzacz nie jest potrzebny, gdyż woda napowietrza się przez ruch tafli wody, a nie przez lecące bąbelki
croc
Pojemność:: 25,72,120,540
Imię: Grzegorz Pomógł: 137 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 1550 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-31, 13:54
tak duże akwarium wymaga nakłądów czasowych (praca) i finansowych (sprzęt). Jak oszczędzisz, to będziesz miał ciągłą walkę z glonami i innymi przypadłościami. Dlatego sugestia akwarybki jest jak najbardziej godna rozważenia.
do 450l potrzebujesz dwa kubełki, a raczej kubły. Średnia półka da jakieś 700zł. Dwie grzałki - 150zł. 300W światła - 1000-2500zł. CO2 obowiązkowo - 300zł. do tego rachunki za energię elektryczną.
Tofifi [Usunięty]
Wysłany: 2009-11-01, 11:58
DO tego akwarium to nie bawiłbym się w t5 bo są drogie:
Drogie stateczniki drogie świetlówki, które trzeba wymieniać co 6-12msc