witam. jestem początkujący. zakupiłem używany zestaw. a jest to akwa profil 220l z pokrywa (2x30W flora glo + aqua glo), filtr wewnętrzny aqua szut senior n100 bio, grzałka aquael 250W. co sądzicie o tym zestawie? chce założyć ogólne akwa. czy osprzęt wystarczający? cos wymienić? dokupić? i mam pytanie apropo filtra jest w nim 3 komory ( 1 od góry gąbka taka mała prostokątna, 2 jakieś kulki,w 3 podłużna gabka) a pytanie brzmi czy muszę wszystko wymieniać czy wystarczy porządnie umyć? akwa nie było używane jakiś czas. następne pytanie o podłoże. dawać ziemie pod żwir? ile żwiru kupić i gdzie wyjdzie najtaniej? jako początkujący mam dużo pytań, liczę na wyrozumiałość i cierpliwość.
Imię: Marcin
Nazwisko: Olszewski Pomógł: 404 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 6630 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-12-21, 08:41
1. Mało światła - dołóż jeszcze 2 x 30W
2. Filtr moim zdaniem jest za mały - zainwestuj w kubełek
3. Starczy przemyć czystą wodą.
4. Dać pod żwir podłoże akwarystyczne, jeżeli chcesz mieć roślinny zbiornik. Ziemia - jak chcesz to możesz, ja początkującemu odradzam.
_________________ Zawsze chętnie pomogę... na forum. Załóż nowy wątek!
marti
Pojemność:: 65L / 12L
Imię: Marcin Pomógł: 19 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 438 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-12-21, 08:45
Coś na pewno da się wymyślić ale nie za wiele
2x30W to troszkę mało jak na taki litraż i filtr troszkę za słaby. Nie chcę od razu proponować wymiany całego osprzętu gdyż wiadomo - koszty.
Póki co proponuję nie bawić się w żadną ziemię do podłoża tylko zwykły żwirek granulacji 1-3 mm i ewentualnie dodał bym kulki gliniane pod korzenie roślin.
Filtr od biedy może zostać z tym że na przyszłość pomyśl o zewnętrznym kubełkowym ( np takim http://www.allegro.pl/ite...lus_pokarm.html oczywiście eheim był by najlepszy ale i cenowo dużo droższy )
Teraz Roślinność :
Do tego oświetlenia i podłoża musisz dobrać rośliny mniej wymagające takie jak :
Cryptocoryny
Ehinodorusy
Rogatek
Anubiasy
Microsoria