Mam takie pytanie, może i głupie ale nie znam się na tym... zbadałem świeżą wodę w kranie pod względem twardości i otrzymałem dane: GH=23 i KH-19.. czy te parametry zmienią się pod odstaniu wody czy będe musiał stosować preparaty?? bo chciałbym mieć rybki które wolą raczej średnią twardość.
Nie zmienią się od stania w wiaderku. Do zmiękczania są odpowiednie sposoby, zwłaszcza CO2. Ale ja teraz jestem ciekaw jakie to testy masz, że takie wysokie wartości pokazało.
Według mnie, to nie za bardzo. Bimbrownia jest mniej stabilna od dobrego zestawu CO2, możesz mieć wahnięcia Ph i ryby zaczną to bardzo źle odbierać.
Zamiast CO2 można stosować wodę demineralizowaną, wieszasz z kranexem aż do uzyskania interesującej Cię wartości GH. Na początku jest to trochę kłopotliwe, ale jak już ustawisz w zbiorniku odpowiednie parametry wody, to już będziesz tylko mieszał wodę do podmian, a tam łatwo ustalisz że np. na 10 litrów wiadra dajesz np. 6 litrów demineralizowanej.
Tylko że ile tego GH chcesz zbijać, bo jeśli testy są dobre, to ten wynik jest rzeczywiście dość spory. Może łatwiej będzie się dostosować z rybami do wody, niż wodę do ryb.
Myślałem o "bimbrowni" z Octu i sody, z tego co czytałem są stabilniejsze a dobry zestaw CO2 to wiadomo koszt, na chwile obecną nie ma funduszy na coś takiego.
Nie zastanawiałem się jeszcze nad zmianą rybek,jakie byś mi polecił do twardej wody? to jest moje pierwsze akwarium i wszystko co wiem do tej pory wiec z tego forum.
Pojemność:: 270, 43
Imię: Marcin Pomógł: 307 razy Wiek: 31 Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 4289 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-12-25, 20:38
kbtor napisał/a:
Do zmiękczania są odpowiednie sposoby, zwłaszcza CO2.
Nie, no co2 to nam zakwasi wodę. O zmiękczaniu nie ma mowy. grimreaper, jeśli nie myślisz o zbiorniku roślinnym to daruj sobie co2 w każdej postaci, czy to butli, czy bimbrowni.
Napisz jakie ryby posiadasz, bo może okazać się, że ingerencja w chemię wody będzie zbędna.