Pojemność:: 240l/45l
Imię: Kuba Pomógł: 16 razy Wiek: 18 Dołączył: 06 Lip 2007 Posty: 386 Skąd: Skoczów , Śląskie
Wysłany: 2007-07-24, 08:55 Dmuchawka
Witam,
Wpadł mi do głowy pomysł. Pzrecież człowiek jak i inne istoty wydycha CO2 a pobiera tlen.
Jestem ciekawy czy gdyby się dmuchało do wody poprzez jakąś rurkę czy to by coś dało rośliną. :mrgreen: Wiem że jest to niekoniecznie dobry pomysł do duzego akwarium ale np. 30l . Nie znam się na tym jaka ilość jest potrzebna do wzrostu np. 4x Moczarka Argentyńska.
(Mam małego brata 9 lat to mógłby mi "nawozić" akwarium małe.) :-D
Co o tym sądzicie czy taka ilość wydychanego CO2 by starczyła? Jak długo trzeba by dmuchać? :mrgreen: Czy dałoby to jakiś efekt?
Imię: Marcin
Nazwisko: Olszewski Pomógł: 404 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 6629 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-07-24, 09:09
Pomysł bez szans na realizację. Sam proces oczywiście jest prawdziwy, ale CO2 w wydychanym przez nas powietrzu to tylko kilka procent jego objętości - musiałbyś zmuszać brata do dmuchania bardzo, bardzo długo, żeby uzyskać jakikolwiek mierzalny efekt.
_________________ Zawsze chętnie pomogę... na forum. Załóż nowy wątek!
A ty wiesz że ja także o tym myślałem? By CO2 się rozpuściło musiałbyś do tego zrobić dyfuzor. Jak zapewne wiesz gdy dmuchasz w wodzie przez rurkę lecą duże bąble. Gaz nie zdąży się rozpuścić. Takie dmuchanie jest dość męczące, więc ciężko dmuchać przez kilka godzin.
Wątpię czy by to coś dało. CO2 w wydychanym powietrzu wynosi chyba ok. 4,5%... więc to są śladowe ilości. Przypuśćmy, że wykonałeś 100 wydechów do akwarium tj. 4,5 wydechów czystego CO2.
Slanter
Imię: Grzegorz Pomógł: 79 razy Wiek: 42 Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 971 Skąd: Phoenix, AZ
Wysłany: 2007-07-28, 11:26
Gwarantuje, ze brat bedzie od tego dmuchania bardziej zielony niz rosliny :lol: Pomysl z dmuchaniem jest oczywiscie zabawny ale pomysl zatrudnienia mlodszego brata za 5zl zeby dmuchal to juz mocne! :mrgreen: